2012/07/08

My first experience in Taiwan 身在他乡之初体验~!

Hello Taiwan. 
Taiwan is a country that I was familiar with. 
This is because in my country Malaysia, we always watch Taiwan drama, movie, broadcast program and so on. 
Taiwan was the country which I wish to explore since long time ago.
Now, through the international society AIESEC, I get the chance to exchange to Taiwan to be the international volunteer for Forestry Bureau in Hsin Chu City and will be served at LaLaShan. 
I am required to do the forest interpretation, patrolling, restoring and recording the forest foot path, assisting checking the English signs and guideline of nature center, and building blog to share our experience and update regularly. 
Although all of this is not related to my major which I studied in my university but I still decided to participate in this program because I know this program will expose myself to get to know more about Taiwan. 

台湾,
对我来说是个我非常熟悉的国家
无论是当地景点、食物、生活或是文化,我都对它有一定的认识, 因为在我国,马来西亚会常常播台湾的电视综艺节目、偶像剧,台剧等等。
所以台湾是一个我一直想去探索的国家。 
通过我就读的大学里的一个社团AIESEC的交换学生计划, 我来到了台湾参与了101年度林局暑期青年志工,服勤于新竹林管处-拉拉山。
主要工作范围为導覽步道巡、生態監測雙語檢視部落格建置及路平台行等等。 
虽然这些工作内容跟我在大学的主修专业内容毫无关联但我还是决定通过它来让我更了解台湾。 而我现在觉得我做了对的选择。
 
From the first day I reached Taiwan, my host-Pei Chi was treated me very well. 
They make me felt warm. 
They treated me just like their family. 
They provided me accommodation, food and showed me around in Taipei. 

从第一天我到达台湾,
我的寄宿家庭-珮綺及她家人就非常热情地招待我们。
他们让我感觉很温暖,就好像一家人。 
珮綺及她家人给我们准备了住的、用的、吃的,还带我们到处去玩。


The first destination we visited was the National Palace.
隔天,珮綺就带我们到台湾到处逛。第一站就是故宫啦!


After that, we went to (Dansui old Street), there have a lot of delicious local food there.
之后还去了淡水老街,尝了很多道地美食。


This is the famous local food in Dansui, left is (A Gei) and the right is (Su Niu Jiao).
左边的是原味啊给,吃起来味道就好像豆卜里面塞了些冬粉然后淋上一种酱
(我忘了它的名字,是红色的,每次会拿来配粥吃的)。
右边的是有名的酥牛角。


Taiwanese they always walk and eat at the same time when they are hang out in the market and I learned. 
有人告诉我说边走边吃是台湾人的文化,看,我学得挺快的吧!

 
Fishermans Wharf is one of the famous location in Danshui
去了淡水就一定要去渔人码头咯。


We went to Taipei 101 at night. 
晚上,我们还去了台北101


Night scene from Taipei 101 was really great.
从台北101望下来,整个台北夜景尽收眼底。
从那么高的角度看着台北,感觉并没有任何吵杂声,
感觉这繁荣的城市宁静的一面,
感觉这感觉真好。 


This is the Damper Baby in the middle of Taipei 101 which can protect it from the shaking when in the storm or strong wind. 
知道这是什么吗?它的名字叫做风阻尼器。
重达660公吨,550公分高。
是用来稳着塔,防止晃动的。
是用来保护台北101的哦!
有了它,就算是刮起八号风球,台北101也可以稳如泰山。


The basic information about the Damper Baby.
风阻尼器的一些基本资料。


这是在台北101里的其中一个展示厅里放着的古代皇帝袍,这个被老外穿着总感觉格格不入,建议应该换个东方人的长相的。


On the next day, Pei Chi and her family brought us to visit Ye Liu and Yang Ming Shan.
隔天,热情的珮綺一家还带我们去了野柳及阳明山。


Ye Liu is really a nice place to be visit, is so beautiful and special. 
All the rock there was in a special shape.
野柳是个非常值得观光的地方因为这种地方非常稀有。
到处都是被风化得很漂亮的石头(我又忘了那石头的名字)。


This is the most popular rock which name is Queens Head.
野柳最有名的就是这个女王头啦。
因为她的脖子被风化得很严重可能以后会断掉,所以大家都争着要拍照留念。
我可是排队排了很久才得到拍这张照片的哦。


This rock was look like a women head too. 
So, I guess may be in the future it may become Maids Head. Hahaha
我觉得这也很像一个人的样子,可能如果以后女王头没了,
那她可能可以成为大家的另一个焦点-《女仆头》。 哈哈哈。。。


Is it look like Taiwan map???
这有没有很像台湾的地图?


Yeliu is really a nice place but the only thing that i cannot used to is the weather is extremely HOT!!
野柳真是个好地方,有山又有海。风景美得像幅图画。
唯一不好的地方就是那边真的很热!!!!


Move to our next destination - YangMingShan.
之后我们就浩浩荡荡的开车到阳明山咯!看小油坑去咯!


There have a active volcano and it's keep emitting the smoke!
由于是活火山,小油坑里不断冒出浓浓的烟。


Here come to the end of the half day trip in Taipei. I'm really appreciate Pei Chi and her family brought us around.  Hopes we can meet again in Taiwan before i go back to my country!
就这样我们结束了我们半天在台北的旅程。真的非常感谢他们的招待。希望我在台湾接下来的两个月可以有机会的再一次拜访他们一家。

By:小蕨


No comments:

Post a Comment